Vejledning

Vejledning


Få input til din træning eller et personligt træningsprogram



Om vejledning


Træningsvejledning hos Elite Testlab er evidensbaseret.


Koblet med egen erfaring med atleter og motionister benyttes viden fra forskning til at optimere din nuværende træning eller til at designe et program skræddersyet til din fysik, mål og behov.


Vejledningen er for dig, som enten træner mod et specifikt løb eller mod at forbedre aspekter af din fysik. Hvis du ikke har et særligt mål, fastsætter vi det i fællesskab, fordi med et konkret mål, når du længst.



Input til din træning


Først gennemgås din nuværende træningsplan og sammenholdes med dine ændringer i fysik og præstation. Mangler, styrker og svagheder i programmet identificeres. Dernæst optimeres programmet til dit mål, tid og fysik med basis i vores teoretiske viden og erfaring. Fokus er på at maksimere effekterne af træning, gøre den mere motiverende og undgå skader.


Sådan foregår det

  1. Du udfylder spørgeskemaet
  2. Du booker tid til samtale
  3. Vi analyserer dit program og foreslår forbedringer
  4. Vi gennemgår dit program og vores forbedringer sammen
    (samtalen foregår telefonisk eller via skype)


Input til træning.


Personligt træningsprogram


Med et personligt træningsprogram får du en 8-ugers træningsplan skræddersyet til dit mål, fysik og tidsforbrug. Du vælger selv, om træningen skal foregå inde, ude eller begge dele og hvilke dage du træner. Du angiver også dine foretrukne discipliner og træningsbaggrund.


Tilsammen giver det os de bedste forudsætninger for at designe et program, som rykker dig uanset dit niveau.


Sådan foregår det

  1. Du udfylder spørgeskemaet
  2. Du booker tid til samtale om program
  3. Vi designer dit program
  4. Vi gennemgår dit program sammen
    (samtalen foregår telefonisk eller ved fremmøde)


Otte ugers personligt træningsprogram.


Filosofi


  • Evidensbaseret vejledning, hvor principper om træning, restitution og strategier for forberedelse til konkurrence er understøttet af videnskab.
  • Hver eneste træning skal hverken være perfekt eller på 100%.
  • Sæt langsigtet mål og delmål for at nå dertil
  • Afprøv nye strategier for restitution, opvarmning, hydrering, ernæring og træning i off-season (eller i forberedende del af sæsonen).


Om vejlederen


Danny Christiansen er PhD i Exercise Physiology fra Victoria University (Australien), har været tilknyttet Lille OSC (en fodboldklub fra den bedste franske række), fysisk træner samt personlig træner for motionister og atleter engageret i forskellige typer af sport. Danny er aktiv løber og tidligere fodboldspiller (Danmarksserien).

Kontakt

Booking og mere info

Send os en email, hvis du ønsker at høre mere om vores VO2max test, okklusion træning og vejledning, eller har ønske om at booke en tid.

Copyright © Elite Testlab 2019

Elite Testlab bruger cookies for bedre at forstå vores brugere og for at forbedre din oplevelse. Ved fortsat brug af vores hjemmeside accepterer du brugen af cookies.

OK